ZNACZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

ZNACZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

CZYM JEST ŚWIADOMOŚĆ MARKI?

Świadomość marki to poziom wiedzy jaki konsumenci mają o Twojej marce. Marka jest reprezentowana przez wyróżniające się logo, symbole, kolory, tekst i obrazy. Te cechy są kluczowe dla uzyskania rozpoznawalności marki i skojarzeń, które pomagają konsumentom związać Twoją markę z konkretnym produktem lub usługą.

Rozpoznawanie marki odnosi się do zdolności identyfikowania cech marki (np. Logo i opakowanie) bez konieczności wspominania nazwy firmy. Posiadanie prostej nazwy i logo z jednym lub dwoma kolorami (np. Coca-Cola) jest kluczem do wyjątkowej i łatwej do zapamiętania marki.

Przykład świadomości marki:

Żona prosi cie o kupno tabletek do zmywarki, tych „niebieskich”. Niebieskie opakowanie i logo w sklepie wskazuje tylko na jedną markę.

W każdej branży B2B lub B2C podnoszenie świadomości marki musi być głównym celem marketingowym jako sposobem generowania większej sprzedaży. W większości przypadków (w szczególności w przypadku małych lub nowych marek) budowanie świadomości może pochłonąć znaczną ilość czasu, ale jest to opłacalna inwestycja, która pozwala osiągnąć sukces w dłuższej perspektywie. Punktem wyjścia może być przekazanie wartości marki pożądanym odbiorcom, co pomoże w tworzeniu informacji. Docelowi odbiorcy muszą wiedzieć, co reprezentuje Twoja marka, w jaki sposób Twój produkt lub usługa może zaspokoić ich potrzeby i jak Twoja marka różni się od Twojej konkurencji na rynku. Gdy konsument ma tego rodzaju wiedzę na temat marki, prawdopodobne jest, że twój produkt lub usługa zostanie natychmiast przywołany w sytuacji zakupu.

JAK ZWIĘKSZYĆ ŚWIADOMOŚĆ MARKI?

Istnieje kilka narzędzi promocyjnych, które można wykorzystać w strategii zwiększania świadomości marki. Tradycyjne metody narzędzi marketingowych, takie jak telewizja, czasopisma, radio, broszury są używane od wielu lat, ale stają się coraz mniej popularne ze względu na wysokie koszty i niewielki zwrot z inwestycji. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm przekształca się w cyfrową formę jako opłacalny sposób dotarcia do większej liczby odbiorców i uzyskania większego zwrotu z inwestycji. Trzy popularne i skuteczne narzędzia marketingu online, które służą do budowania świadomości marki obejmują m.in. optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), media społecznościowe i marketing przychodzący.

SEO to podstawowe narzędzie marketingu internetowego i strategia służąca do generowania ruchu organicznego do Twojej witryny w celu osiągnięcia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarkach. Meta opisy, tytuły i słowa kluczowe oraz tworzą ważne elementy SEO, które poprawiają widoczność Twojej strony i przyciągają większy ruch.

Media społecznościowe to skuteczne narzędzie budowania świadomości marki ze względu na ogromną liczbę użytkowników online na całym świecie. Istnieje wiele serwisów społecznościowych, które mogą posłużyć do dotarcia do zamierzonej grupy odbiorców. Celem jest zainicjowanie zaangażowania wśród odbiorców poprzez publikowanie odpowiednich aktualizacji, które będą interesujące lub przydatne dla odbiorcy. Każda platforma służy innym celom i odbiorcom, dlatego ważne jest, aby zastosować odpowiednie narzędzie mediów społecznościowych, które jest zgodne z celami marketingowymi Twojej firmy. Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram to najpopularniejsze narzędzia społecznościowe wykorzystywane w marketingu B2B i B2C ze względu na dużą liczbę użytkowników.

Inbound marketing to stosunkowo nowe internetowe narzędzie marketingowe służące do generowania większej liczby potencjalnych klientów. Technika jest używana do budowania świadomości marki i przyciąganie odpowiednich perspektyw na swojej stronie. Osiąga się to poprzez content marketing, social media marketing i SEO . Jest to proces prezentowania treści edukacyjnych, które odnoszą się do pytań, na które szukają Twoi potencjalni klienci i pomagają im podejmować świadome decyzje zakupowe. Proces przychodzący łączy różne rodzaje narzędzi, takich jak blogi, SEO, eNewslettery i e-booki, w jedną skuteczną i bardzo wymierną strategię online.

Przyjęcie wszystkich trzech strategii świadomości marki daje możliwość wygenerowania większej liczby potencjalnych klientów i sprzedaży. Narzędzia te pozwolą również na znaczną ekspozycję marki i pomogą zachować najwyższą świadomość, aby Twoja marka była przywoływana jako pierwsza, gdy konsument myśli o konkretnej branży lub kategorii.

Jeśli szukasz porady w zakresie SEO, mediów społecznościowych lub content marketingu, skontaktuj się z Brandprime.