Szukasz pomysłów na swojego firmowego Bloga? Oto 40 typów wpisu dla Twojego biznesu

Szukasz pomysłów na swojego firmowego Bloga? Oto 40 typów wpisu dla Twojego biznesu

Blogowanie może być świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów do strony www Twojej firmy. Ale jeśli twój blog nie był aktualizowany od miesięcy lub wszystkie twoje posty są słabo zamaskowanymi „wyprzedażami”, czas zmienić plan marketingowy bloga.

Dobry blog biznesowy nie sprzedaje. Zamiast tego pokazuje klientom, dlaczego powinni robić interesy z Tobą, a nie z Twoimi konkurentami. Wykorzystaj content marketing do budowania wartościowych treści.

Oto 50 typów wpisów na blogu, które mogą przyciągnąć nowych użytkowników i pomóc w budowaniu relacji z klientami.

    1. Historia sukcesu klienta. Gdy otrzymasz pozytywne referencje od klienta, poproś go o pozwolenie na przekształcenie tego w post.
    2. Podlinkuj popularny artykuł. Jeśli zauważysz post popularnego magazynu, blogera w swojej niszy, wspomnij go w poście z własnym komentarzem.
    3. Odpowiedz na pytania, które każdy zadaje. Stwórz post typu „FAQ” (ang. Frequently Asked Questions) z najczęściej zadawanymi pytaniami. Będzie widać że reagujesz i oszczędzasz czas swoich klientów.
    4. Stwórz własne pytanie. Co chciałbyś wiedzieć o swoich klientach? Po prostu zapytaj i pozwól swoim czytelnikom stworzyć treść.
    5. Opowiedz o trendach. Opowiedz jak ewoluują usługi, produkty w Twojej branży.
    6. Omów plany na przyszłość. Daj czytelnikom do zrozumienia, co zrobisz w nadchodzącym roku, by zacząć wzbudzać ich zainteresowanie.
    7. Zrecenzuj książkę. Jeśli czytałeś książkę, która wpisuje się w Twój biznes lub Twoim zdaniem może zainteresować klientów, zrób jej recenzję.
    8. Opisz produkt lub usługę. Nie może to być jeden z twoich własnych produktów lub usług ani oferta bezpośredniego konkurenta, ale raczej powiązany produkt, o którym Twoi klienci mogą chcieć się dowiedzieć. np. sprzedając garnki wspomnij o nowej linii kuchni indykcyjnych lub zmywarce która pomieści cały komplet Twoich garnków 😉
    9. Opublikuj wideo. Wprowadź odmianę za pomocą postu wideo. Możesz pokazać nowy produkt lub wydarzenie promocyjne.
    10. Stwórz podcast. Nagraj krótki wywiad z ekspertem lub po prostu podaj kilka przydatnych wskazówek.
    11. Utwórz infografikę. Wypełnione faktem, graficzne posty są często udostępniane są w sieciach społecznościowych.
    12. Za kulisami. Daj czytelnikom zdjęcia lub film z wycieczki po twoim zakładzie, biurze obsługi klienta lub zaplecza sklepu.
    13. Profile pracowników. Nadaj ludzką twarz swojej firmie, opisując nowych lub doświadczonych pracowników.
    14. Działalność charytatywna. Jeśli Twoja firma bierze udział w akcjach dobroczynnych udokumentuj to postem i zdjęciami lub video.
    15. „Wznieś się na fali swoich idoli”. Opowiedz o blogach, które czytasz regularnie lub o liderach, którzy Cię inspirują .
    16. Opowiedz o swoich błędach. Wszyscy uwielbiają czytać o niepowodzeniach biznesowych . Zakończ wpis, informacją, jak udało się rozwiązać problem.
    17. Cykliczne wpisy. Zrób kategorie „klienta tygodnia” lub utwórz comiesięczna prasówkę najlepszych artykułów online, które pasują do zainteresowań Twoich klientów.
    18. Stwórz serię. Jeśli chcesz nauczyć klientów czegoś skomplikowanego, podziel temat na kilka części. Seria to skuteczny sposób na przekształcenie zwykłych czytelników w subskrybentów.
    19. Dokonaj prognozy. Każdy chce wiedzieć, co może się wydarzyć w przyszłości, więc podziel się swoją opinią.
    20. Przeprowadzaj badania rynku. Zastanawiasz się, która nazwa produktu przyciągnie więcej klientów? Utwórz wirtualną grupę fokusową w poście na blogu.
    21. Konkurs. Zaproponuj nagrodę za najciekawszą propozycję np: na wykorzystanie produktu.
    22. Udostępnij wyniki ankiety lub konkursu. Nie pozostawiaj czytelników w niepewności napisz post, aby ogłosić wyniki.
    23. Odkryj sekrety. Ujawnij mity które są powszechne w twojej branży.
    24. Opowiedz historię swoich początków. Wszyscy uwielbiają czytać o marzeniach i wyzwaniach innych ludzi , więc piszcie o tym, dlaczego i jak zaczęliście swój biznes.
    25. Rozwój firmy. Jakie były najważniejsze kamienie milowe w historii twojej firmy? Opowiedz o ważnym momencie i o tym, jak zmieniło się Twoje przedsiębiorstwo.
    26. Analiza słów kluczowych. Sprawdź np. w Google Analytics, Semstorm które frazy przyciągną klientów do Twojej witryny. Wybierz te z największą liczbą wyszukiwań i rób posty na te tematy.
    27. Przeczytaj swoich konkurentów. Jeśli nie masz pomysłów, zobacz, jakie artykuły przyciągają czytelników na blogach konkurencji i opisz własne spojrzenie na te tematy.
    28. Poczucie humoru. Wszyscy uwielbiają właścicieli firm z dystansem do siebie.  Zastanów się nad tym, jak możesz to wykorzystać. Mem, video, zabawna sytuacja?
    29. Pasja w tworzeniu firmy. Jaki aspekt Twojej firmy cię ekscytuje? Jakie reakcje klientów były szczególnie satysfakcjonujące? Opowiedz te osobiste historie.
    30. Podziel się swoją wizją. Jeśli jesteś inny niż konkurenci ze względu na swoją filozofię, opowiedz o tym.
    31. Wskazówki, porady. Czy istnieje więcej niż jeden sposób korzystania z Twojego produktu lub usługi? Opisz jedno z mniej popularnych zastosowań w poradniku.
    32. Bądź inspirujący. Napisz o tym, co inspirowało Cię w ciągu dnia lub o tym, jak motywujesz się do pracy.
    33. Lista partnerów. Możesz wyróżnić swoich sprzedawców lub firmy, z którymi współpracujesz.
    34. Dzień z życia firmy. Daj klientom podgląd typowego dnia w Twojej firmie.
    35. Oferta czegoś wyjątkowego. Ogłoś wydarzenie, imprezę, która daje Twoim najlepszym klientom pierwszeństwo dostępu do nowego produktu, usługi.
    36. Ponadczasowe wpisy. Jeśli uważasz, że niektóre z Twoich najlepszych wpisów są ukryte w archiwum, odśwież np. 10 ulubionych postów z ubiegłego roku.

    Kluczem do udanego bloga biznesowego jest różnorodność – więc pomieszaj go z różnymi typami postów.

  • About Brandprime Sp. z o.o.

    Jesteśmy agencją interaktywną z Łodzi. Projektujemy i rozwijamy treści cyfrowe, strony internetowe, e-commerce i profile social media które stymulują rozwój firmy i zaangażowanie klientów.