Dla każdej marki nadchodzi czas, kiedy jej wizerunek staje się przestarzały i odbiega od aktualnych standardów. Dzieje się tak dlatego, ponieważ świat nigdy nie przestaje się kręcić – trendy szybko się zmieniają, rynki ewoluują. Marki mogą albo nadążyć, albo zestarzeć się wraz z upływem czasu.
Dobre marki muszą być polerowane, aby pozostały lśniące.
W najgorszej sytuacji są firmy, które nie budują świadomie swojej marki i nie dostrzegają potrzeby zmian. Zapoznaj się z kilkoma informacjami na temat tego, co można dla Ciebie zrobić, dodając nowy styl marki.
Rebranding pozytywnie wpływa na przyciąganie uwagi i stymuluje wzrost, sprawiając, że konsumenci wierzą, że Twoja firma ma coś nowego do powiedzenia. Nie chcesz, aby Twoja marka pozostała w tyle i straciła potencjalnych klientów z powodu przestarzałego logo lub martwego profilu na Facebooku.
Rebranding nie musi wiązać się z całkowicie nowym zestawem elementów składowych marki. Może to być aktualizacja i odświeżenie strony internetowej, wizytówek lub nowego logo – w zależności od tego, co uważasz za najbardziej efektywne w promowaniu swojego biznesu.
Kiedy rebranding jest najkorzystniejszy?
- Początek roku. „Nowy rok, nowy ty” statystycznie 40% zmian w wizerunku firm startuje z początkiem roku.
- Kiedy masz zamiar wprowadzić nowy produkt lub usługę. Chcesz się upewnić, że każda część Twojej marki jest spójna.
- Kiedy twoja reputacja nieco „osłabła”. Rebranding to sposób na odwrócenie uwagi i przedstawienie nowych filozofii, przekonań i celów firmy.
- Kiedy próbujesz zaistnieć na nowym rynku. Zmiany mogą pomóc dostosować się do nowych realiów i potrzeb klientów.
- Kiedy targetujesz swoje produkty na nowych odbiorców.
- Kiedy przestarzała strona, nieaktualne informacje i opuszczone profile wskazują na stagnację Twojej firmy.
Martwisz się utratą lojalnych klientów? Badania pokazują, że nowy „wygląd” wzbudza zainteresowanie i zaangażowanie stałych klientów.
Podsumowanie
Dokonywanie zmian w sposobie postrzegania marki powinno być świadomą decyzją zgodną z ideą i misją firmy. Jeśli jesteś zainteresowany wzmocnieniem swojej marki skontaktuj się z nami. Agencja interaktywna Brandprime
Comments 0