Dlaczego Blog jest twoim najpotężniejszym narzędziem marketingowym?

Dlaczego Blog jest twoim najpotężniejszym narzędziem marketingowym?

Marketing społecznościowy dynamicznie się rozwija. Pokazał, gdzie leży jego potencjał, ale także ograniczenia. Media społecznościowe są szczególnie silne w tworzeniu zasięgu. Jednak sam zasięg nie sprawi, że twój biznes odniesie sukcesu.

Większość marketerów, szczególnie z sektora usług i firm B2B, chce widzieć mierzalne wyniki, takie jak wzrost ruchu na stronie internetowej, potencjalnych klientów i wreszcie nowych klientów. Portale społecznościowe o dużym zasięgu dobre są do promocji własnego contentu. Jednak treści, których używasz do kierowania na grupy docelowe, są kluczowe do osiągnięcia sukcesu.

Tak powstał content marketing. Treść (artykuły, infografiki, mulimedia) jest przygotowywana i obsługuje wybrana grupę docelową. Zdecydowanie najlepszym magazynem dla tej treści jest w większości przypadków jego własny blog.

BLOG JAKO CUDOWNA BROŃ SEO

Aktualizacje Google w ostatnich latach sprawiły, że algorytmy wyszukiwarek stały się jeszcze trudniejsza. Ponadto prawie wszystkie firmy obsługują obecnie SEO, a zatem konkurencja o najważniejsze słowa kluczowe jest coraz większa. Optymalizacja witryny za pomocą tradycyjnych metod nie jest już wystarczająca, a rozwiązaniem jest tworzenie własnych treści. Pozwala to generować ruch za pomocą wielu słów kluczowych na Twojej stronie. Im więcej słów kluczowych obejmiesz, tym lepiej. Aby uzyskać wiarygodne linki przychodzące, potrzebujesz wysokiej jakości treści. Dzięki temu optymalizacja wyszukiwarek staje się coraz bardziej marketingiem treści (content marketing), a głównym przedmiotem zainteresowania jest blog.

BLOG SPRAWIA, ŻE ​​JESTEŚ LIDEREM KNOW-HOW

W sieci obowiązuje zasada 90-9-1. Stwierdza ona, że ​​90% użytkowników pasywnie korzysta z internetu, 9% wchodzi w interakcje z treścią od innych, a tylko 1% tworzy własne treści. 1% To dobry powód aby walczyć o miano lidera know-how w swojej branży.

BLOG JAKO GŁÓWNA BAZA TREŚCI

Na ilu kanałach rzeczywiście się komunikujesz? My zdecydowaliśmy się użyć tego bloga jako puli zawartości dla wszystkich naszych treści. Oznacza to, że gdy tworzymy content, zawsze robimy to w postach na blogu. Następnie rozpowszechniamy linki do postów w sieciach społecznościowych odpowiednich dla grupy docelowej, wysyłamy je pocztą e-mail, a osoby zainteresowane mogą je subskrybować. To znacznie upraszcza komunikację w sieci i oszczędza zasoby na naprawdę ważne zadania.

BLOG JEST MIERZALNY I SPÓJNY

Zawsze trudno jest dokładnie zmierzyć sukces marketingu. W porównaniu z innymi instrumentami blog oferuje jednak wyjątkowo dobre opcje analityki. Dzięki Google Analytics, można analizować ruch i zachowania użytkowników odwiedzających witrynę. Co więcej, blog uniezależnia Cię od krótkotrwałych trendów w mediach społecznościowych. Jeśli używasz ukierunkowanych mediów społecznościowych do kierowania ruchu do Twojego bloga (bezpłatnego i z reklamami), możesz w dowolnej chwili przełączać się między portalami społecznościowymi.

WNIOSEK

Jest wiele dobrych powodów, dla których blog stanie się Twoim kluczowym narzędziem marketingowym, szczególnie dla marketerów i dostawców usług B2B. Doskonałe możliwości optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowania siebie jako liderów know-how oraz pozyskania klientów to tylko kilka podstawowych zalet bloga.