Czy Ty zabrałeś się już za Personal Branding?

Czy Ty zabrałeś się już za Personal Branding?

Wiedza i umiejętności to nie wszystko

W dobie tak daleko posuniętej technologii, internetu i wszechobecnych social mediów, nie każdy ma powodzenie na sukces w biznesie. Najlepszy bowiem specjalista w danej dziedzinie – kucharz, psycholog, deweloper, bloger – jakkolwiek niesamowitą miałby wiedzę i doświadczenie, może okazać się zbyt mało popularny, by jego usługi przebiły się na górę setek innych ludzi. Bez odpowiedniej promocji, budowy własnego wizerunku odpowiadającego współczesnemu klientowi, świat może o Tobie nawet nie dowiedzieć. Tutaj odkrywamy właśnie istotę i wartość Personal Brandingu.

Bez internetu Cię nie ma

O czym mowa? Personal Branding to po prostu strategia marketingowa, która troszczy się o twoją dobrą sylwetkę w oczach innych. I nie korzystają z niej tylko wielkie korporacje i rozwijające się firmy. Promować samych siebie powinni także studenci wchodzący na rynek pracy, bądź pracownicy rozglądający się za lepszą pracą, albo otwierający nową działalność. Ogólnie rzecz biorąc – każdy, kto chce odnieść sukces na rynku. Co ciekawe, zbudować własną markę można często nawet za darmo!

Dzisiaj nie musisz występować w telewizji, bądź wisieć na plakatach w każdym mieście w państwie, żeby ludzie zwrócili na Ciebie uwagę, a twoja wizyta w sklepie powodowała westchnienia. Pomyśl logicznie. Co robisz na samym początku, kiedy jesteś w nieznanym mieście i chcesz zamówić Pizzę, wyskoczyć na basen, bądź skorzystać z usług hydraulika? Oczywiście, korzystamy z popularnej przeglądarki internetowej, następnie przechodzimy w specjalną aplikację, która pozwoli nam zlokalizować najbliższy lokal, czy biuro, a następnie wchodzimy w dedykowany danej dziedzinie portal, bądź po prostu w social media, żeby sprawdzić jakość proponowanych usług. Myślałeś kiedyś, aby wpisać w zakładce przeglądarki internetowej własne imię i nazwisko? Znalazłeś swoje usługi? Jeśli nie, to już pierwszy powód, aby zacząć budować swoją markę!

Co robić?

Przechodzimy więc do sedna całego problemu. Jeśli chcesz być jak Steve Jobs, bądź Jennifer Lopez – postacie, na których przecież opiera się marka całych przedsiębiorstw – zabierz się do działania. Pamiętaj jednak, że tworzenie własnego wizerunku na rynku, to nie praca na dzień, czy dwa. Nieraz trwa to latami!

Przede wszystkim, jeśli chcesz odnieść sukces, musisz odpowiedzieć sobie na kilka fundamentalnych pytań dotyczących Twojej przyszłości, a następnie skonstruować plan działania. Można w tym miejscu skorzystać z różnych strategii i analiz dotyczących badania rynku przez wprowadzeniem nowego rodzaju usług, bądź produktu. Musisz zmierzyć swoje umiejętności, siły, wiedzę i zainteresowania – Na czym się znam? Co umiem najlepiej? Dalej znaleźć luki i słabe strony konkurencji. Gdzie widzisz siebie za rok? Za pięć lat? Pomyśl o problemach jakie możesz napotkać i jak się przygotować. Dlaczego klient miałby wybrać właśnie Ciebie? Całość odpowiedzi przemyśl jeszcze i zmierz z prawdziwą rzeczywistością.

Zainteresuj się swoimi odbiorcami, porozmawiaj z nimi – Czego oczekują? Czego bardzo nie lubią? W internecie jest wiele forów internetowych zrzeszających grupy poszczególnych klientów. Dołącz, czytaj i rozmawiaj. Kiedy już wszystko przemyślisz i zaplanujesz, poproś kogoś o opinię, aby spojrzał na to z własnej perspektywy, a następnie zabierz się do działania. Powodzenia!

About Brandprime Sp. z o.o.

Jesteśmy agencją interaktywną z Łodzi. Projektujemy i rozwijamy treści cyfrowe, strony internetowe, e-commerce i profile social media które stymulują rozwój firmy i zaangażowanie klientów.