6 powodów, dla których media społecznościowe są ważne dla firm

6 powodów, dla których media społecznościowe są ważne dla firm

Czy to Facebook , Twitter czy Instagram – jest wiele powodów, dla których Twoja firma powinna być reprezentowana w mediach społecznościowych.
Przez „social media” rozumie się różnorodność mediów, w których użytkownicy wymieniają się opiniami i doświadczeniami. Media społecznościowe obejmują wiele różnych kanałów, takich jak fora, blogi, sieci społecznościowe, platformy foto, lub wideo, a także portale informacyjne. Każdy z tych kanałów oferuje specjalne grupy docelowe i indywidualne możliwości prowadzenia marketingu internetowego.

Zwiększ swój zasięg, skuteczniej informuj o produktach i korzystaj z możliwości pozyskania nowych klientów .

1. Wyróżnij się na tle konkurencji dzięki marketingowi w mediach społecznościowych

Media społecznościowe oferują firmom wiele możliwości, takich jak prezentacja usług, produktów i obsługa klienta.

Większość publikacji powinna być z góry zaplanowana i opierać się o gotowy harmonogram wpisów. Wszystko zgodnie z wartościami i identyfikacją marki. Posty w SM to kreatywność która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

2. Duży zasięg niskim kosztem

Social media pomaga firmom budować społeczność i kontakt z klientami. W porównaniu do reklam online Google AdWords, reklama w mediach społecznościowych może być bardziej zrównoważona. Mała i dobrze zaplanowana kampania, na przykład na Facebooku, może oznaczać 100 nowych fanów.
Możesz regularnie przedstawiać nowe produkty tym użytkownikom. To nie jest gwarancja zakupu, ale zasięg stale rośnie. Klasyczna kampania Google AdWords prowadzi do krótkoterminowego wzrostu ruchu na stronie, ale w dłuższej perspektywie efekt jest często mniejszy.

Skorzystaj z możliwości i zbuduj bazę fanów! Entuzjastyczni klienci będą nawet udostępniać twoje produkty i polecać je znajomym. Rekomendacje i udostępniane treści będą zdobywać dodatkowy zasięg, marzenie wszystkich reklamodawców.

3. Budowanie wizerunku i wzmocnienie marki

Już samo pojawienie się na portalach społecznościowych wystarczy, aby przekazać klientowi nowoczesne przesłanie. Marketing w mediach społecznościowych pozwala firmie sprawić, by produkty i usługi stały się bardziej znane i lubiane.

4. SEO w Social Media

Możesz także skorzystać z marketingu w mediach społecznościowych w celu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO w social media. Kanały społecznościowe od dawna są uwzględniane w ocenie wyszukiwarek.

5. Wsparcie

Wiele znanych firm przeniosło już całe wsparcie klienta do kanałów social media. Możliwości komunikacyjne na tych kanałach mogą być znakomicie wykorzystywane . Szybko i przyjaźnie odpowiadaj na pytania klientów, gdy są zadowoleni i często „lubią”, a nawet udostępniają treści. Zwiększa to również zasięg.

Komunikacja z klientami, czy to z pytaniami o produkty, czy nawet z reklamacjami, oferuje dobre możliwości zaprezentowania się w sposób przyjazny i zorientowany na klienta.

6. Zarządzanie zasobami ludzkimi

Dobry wizerunek i obecność w mediach społecznościowych może pomóc znaleźć nie tylko klientów, ale także pracowników . Wiele dużych firm rekrutuje swoich pracowników za pośrednictwem mediów społecznościowych, ponieważ wyszukiwanie odpowiednich kandydatów jest bardzo łatwe i opłacalne. Plus dla Twojej firmy dzięki nowoczesnemu sposobowi rekrutacji personelu.

 

Firmy muszą przemyśleć , czasy monologów w marketingu się skończyły. Klienci chcą być zaangażowani, zapytani i wysłuchani dzisiaj. Chcą być uznawani za równorzędnych partnerów i chcą ich poznać otwarcie i przejrzyście. Media społecznościowe oferują firmom niezliczone możliwości marketingowe, ale tylko wtedy, gdy są przygotowane według odpowiedniej strategii i konsekwentnie realizowane

Dzięki marketingowi w mediach społecznościowych promujesz nowe produkty na szczyt listy sprzedaży, zwiększasz sprzedaż i świadomość marki. Ale nie doceniając potęgi sieci społecznościowych, zostaniesz z tyłu szybciej, niż myślisz.